Zeppelin logo

MereZep

ET PUBLIKUMSUDVIKLINGS-PROJEKT OM TEATEROPLEVELSEN FOR BØRN OG UNGE

Hvordan forlænger og udvider vi børn og unges teateroplevelse? Det og mange andre gode spørgsmål har Teatret Zeppelin sat sig for at undersøge, når publikumssuccesen Mio, min Mio genopsættes (8. januar – 5. marts 2022). Vi sætter kropslig, æstetisk læring i fokus og tilbyder en række gratis aktiviteter, som teatrets publikum kan tage del i.

The plays young people write, act and watch are blueprints of the world they will have to live in”
– Edward Bond, dramatiker og teoretiker

Flere studier viser, at teater er en af de medier, der gør allerstørst indtryk på børn – også mere end fjernsyn og iPad. Fordybelsen og fysisk at være i samme rum med andre mennesker er en helt speciel oplevelse, som har potentiale til at påvirke børn og unge i lang tid. Teater kan hjælpe dem med at udvikle deres empati, koncentration og fantasi. Teatret kan også hjælpe børn og unge med at navigere i en kompleks verden ved at give dem kompetencer til at reflektere over tunge emner, indgå i dialoger og skabe deres egne meninger. Med MereZep – Et publikumsudviklings-projekt om teateroplevelsen for børn og unge vil vi forlænge teateroplevelsen for børn og unge ved at fokusere på tankerne, aktiviteterne og refleksionerne uden om forestillingen.

Se blandt andet vores kreative opgave, som skoleklasser kan lave i forbindelse med Mio, min Mio!

Illustration af hvordan Teatret Zeppelin bruger publikumsudvikling i projektet MereZep
MereZep skal afprøve tre forskellige tilgange, der kan hjælpe børn og unge med at reflektere, indgå i dialoger og skabe meninger omkring forestillingernes temaer.

MereZep – Et publikumsudviklings-projekt om teateroplevelsen for børn og unge er støttet af Augustinus Fonden.